Plávanie je dôležité pre rozvoj dieťaťa
"Plávanie" detí sa veľmi často zamieňa za plávanie v pravom slovnom
význame. Správne, odborne vedené "plávanie" detí, nemá nič spoločné s
plaveckým výcvikom a preto ho nemožno pod klasické plávanie ani radiť.
"Plávanie" detí rešpektuje hlavne zdravotné aspekty vplyvu vodného
prostredia na organizmus a preto sa niekde objavuje aj v spojení s
termínom hydroterapia. Popredný odborník na "plávanie" malých detí, Reiner Cherek,
definuje ako dôležité oblasti vplyvu na dieťa návyk na vodné prostredie
(nie ponáraním), rozvoj zmyslového a motorického vnímania, rozvoj
osobnosti a popisuje význam vplyvu vodného prostredia pre hendikepované
deti a ich integráciu v spoločnosti, prostredníctvom programov
kolektívneho "plávania" postihnutých detí so zdravými. Rovnako popisuje
všeobecne známe vplyvy na obehové systémy, sociálne správanie,
psychomotorický vývoj... Správne vedené kurzy pod odborným dozorom tak
prispievajú k zdravým citovým väzbám v rodine a zlepšujú celkové
prospievanie detí a ich schopnosť uplatniť sa. Platí, že "plávajúce"
deti sú zdravšie, odolnejšie, šikovnejšie, priebojnejšie, schopnejšie,
než deti, ktoré takéto programy neabsolvujú.